سرخط خبرها
رئیس خدمات‌شهری منطقه از یک اتفاق خوش در تابستان خبر داد

دو سوله انبار حوادث غیر‌مترقبه در مشهد احداث می‌شود

  • کد خبر: ۲۹۲۲۲
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
دو سوله انبار حوادث غیر‌مترقبه در مشهد احداث می‌شود
رئیس اداره خدمات شهری و محیط‌ زیست شهرداری منطقه از احداث دو سوله انبار حوادث غیرمترقبه در بولوار شهید صادقی ۶ و خیابان مطهری جنوبی ۹ تا پایان تابستان امسال خبر داد.
آزیتا حسین‌زاده عطار/شهرآرانیوز- وحید زارعی با اعلام این خبر گفت: این دو سوله نیاز‌های منطقه را بیشتر در بحث تجهیزات برف‌روبی و یخ‌زدایی در زمستان تأمین خواهد کرد و پس از احداث این دو سوله اداره خدمات‌شهری منطقه در مواقع بحران و حوادث غیرمترقبه به ویژه در فصل زمستان و بارش برف و یخ‌زدگی معابر آمادگی کامل خواهد داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه این دو ساختمان بیشتر برای مدیریت بحران‌های مربوط به بارندگی‌ها تجهیز می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به جانمایی این دو سوله انبار حوادث غیر‌مترقبه در شرق و غرب منطقه و میسر شدن دسترسی کل منطقه به آن‌ها، اداره خدمات شهری منطقه در صورت بروز حادثه در زمان باران و برف با استفاده از امکانات و نیرو‌های امداد‌رسان می‌تواند در کاهش مسائل و مشکلات و برگشت معابر به شرایط عادی نقش مؤثری داشته باشد.

زارعی در ادامه بیان کرد: با توجه به ارزیابی کارشناسی این دو سالن هر کدام با مساحت ۳۰۰ متر در بهترین نقاط منطقه و با هدف دسترسی به دو محدوده شرقی و غربی منطقه نیاز همه خیابان‌های منطقه را در برف‌روبی و یخ‌زدایی تأمین خواهد کرد.
وی افزود: پس از تجهیز و بهره‌برداری این سوله‌ها دیگر نیازی به سوله انبار تجهیزات، نمک و شن جدید در منطقه نخواهد بود.

رئیس اداره خدمات شهری و محیط‌ زیست شهرداری منطقه با اشاره به اینکه تاکنون تجهیزات لازم برای برف‌روبی و یخ‌زدایی منطقه در سازه موقتی که با داربست ساخته شده بود نگهداری می‌شد، توضیح داد: این سازه موقتی که چندین سال نیاز منطقه را به تجهیزات در زمان مدیریت بحران تأمین می‌کرد ایمنی و پوشش درستی نداشت و گاه در مواقع برف و باران نمک‌ها از بین می‌رفت و فضای بسیار محدودی داشت. اکنون با توجه به خلأ موجود و ضرورت پشتیبانی عملیات زمستانه با احداث این دو سوله آن مشکلات به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه این مجموعه‌ها با فضای مسقف و با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۷۰ درصد در حال ساخت است، افزود: با اینکه در ابتدا پیمانکار این طرح زمان اتمام پروژه‌ها و احداث آن را آخر تیر ماه مشخص کرده بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و چند رخداد پیش‌بینی نشده دیگر احتمالا این دو سوله تا انتهای تابستان آماده بهره‌برداری خواهند شد.
این مسئول ادامه داد: مقرر شده است که این سوله‌ها به عنوان انبار تجهیزات مکانیکی اداره خدمات شهری منطقه مانند ادوات و ماشین‌آلات مورد استفاده قرار گیرند تا بتوانیم با این انسجام در آمارگیری تجهیزات نیز از این پس موفق‌تر عمل کنیم.

زارعی با تأکید بر اینکه انبار‌های تجهیزات امکانات لازم برای برخی کاربری‌ها را در فصول دیگر سال ندارند و فقط برای انبار تجهیزات و ادوات مربوط به برف‌روبی و یخ‌زدایی تعبیه شده‌اند، خاطرنشان کرد: در این دو انبار امکانات روشنایی تخصصی، رختکن، اتاق مدیریت و سالنی با کف‌پوش مناسب برای ورزش وجود ندارد و این امکان میسر نیست که این سوله‌ها را برای فعالیت‌های ورزشی یا فرهنگی در فصول مختلف سال مورد بهره‌برداری قرار دهیم و این‌گونه که پیش بینی شده است این دو مکان در تمام روز‌های سال کاربری انبار تجهیزات برف‌روبی و یخ‌زدایی و دیگر ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی را خواهند داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->